donderdag 14 maart 2013

vieze zakskes

Dinsdag had ik de lange bewaking op school. (middag op de speelplaats)
De kleinste mochten binnen en ik kon met de grote buiten.
Dat doe ik niet graag want ik ben kleuterjuf en ik kan goed om met kleuters.
Maar met die 5de en 6 de leerlingen pfff. frank, tegenspreken, roepen, brullen ik ben toch maar een kleuterjuf. tja.. niet mijn ding om mee te communiceren. Daar gaat er daar een ruzie zeg.
En patat een box op ene zijn gezicht. ik stuur ze dan maar naar meneer de directeur en ga de dikke neus verzorgen van het slachtoffer.
Een ijszak en daarrond een katoenen zakske.
EIKES wat lag daar in de kast zeg. één heel versleten katoenen zakske en drie vieze bebloede (van de vorige ongelukken) papierachtige zakskes.
ik doe daar keukenpapier rond en dat is het dan.
Thuisgekomen even in de restjesmand gedoken en 4 deftige nieuwe zakskes voor school gemaakt.

 
De juf van de refter blij, de directeur noemde mij "een schat" nog nooit van hem zo'n compliment gekregen.  Maar ik zette er duidelijk instructies bij: VUIL= WASSEN!!!!!
 
Verder nog bezig met het grote project (facebookers hebben het al gezien) hihi.
Meer daarover als het klaar is.
't gaat over van snotteghem. :-)
 
Katrientje
 
Zaterdag komt in orde we doen wat uitstapjes over de dag en het kleedje van de C&A heb ik toegekregen.
 
 
dadaaaa

18 opmerkingen:

  1. Aha, zou ik beter ook eens naaien voor bij ons op school! Goed idee! (ik ben een juf van het lager dat dan weer niet zo goed weet hoe ze met die kleuters om moet gaan ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supergoed plan !
    Ik ga dat eens voor thuis maken, ik draai dat ijspak hier altijd in een keukenhanddoek, niet echt praktisch dus.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gedoe seg... hier op school vaak ook zoeen ongelukjes... niet leuk natuurlijk en al zeker niet als alles zo vies...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met zo'n mooie ijszak zullen de bulten en blauwe plekken zich wel koest houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo een kleuterjuf... Leuk, waar vind je de tijd nog om na het school nog effe zakjes te maken?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als de grootste toestanden van eten, eigen kinderen amuseren en proper hun bed in krijgen en klaarzetten voor de dag nadien gedaan is,... zet ik mij niet in de zetel,en kijk geen tv. dat is mijn tijd om creatief bezig te zijn.

      Verwijderen
    2. Maar dan nog, ik moet dan nog voorbereiden voor de volgende schooldag en dan is het half 10, waar ik 30 min iets kan doen. En dit is als ik geluk heb. Mijn kindjes zijn nu wel 2jaar en 6maand en doe interims. Het luit mij niet om tijd te vinden. Dus hoedje af... En een geluk voor de directeur.

      Verwijderen
    3. mijn kindjes 5 jaar3 jaar en 7 maanden. Maar ik doe alle voorbreidingen in het mogelijke op zaterdag. Dan is het minder in de week. Maar ik denk dat het de intrimjobs zijn. dan kan je moeilijk je draai op één school vinden en er ergens rust in vinden hé. dat zal beteren als je een vaste school hebt.

      Verwijderen
    4. Hopelijk snel. Maar in ieder geval knap.

      Verwijderen
  6. Wat een goed idee, ze zijn echt super geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Of hoe een ruzie dan toch nog tot iets goed kan leiden!
    Ik ben el benieuwd naar die snotteghem van jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die fleurige zakjes zijn zeker en vast nog een extra troost om de pijntjes te vergeten!
    Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey goed idee zeg......bij mij andersom, zetmij maar bij de groten
    Die kleintjes brrrrr, die moeten heel den tijd naar de wc, met hulp, snottebellen, handschooen kwijt......we zullen ruilen, ofgaat dat van ons bazen niet mogen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dan zal het puzzelen worden en de bawakingen samen moeten vallen. tof tof. maar de direkteur??? tja bdat is ietsanders hé

      Verwijderen