dinsdag 18 maart 2014

voor het goede doel

Ik zei tegen de kapper: eerst mijn staart er af en dan pas wassen en knippen.

Mijn eigen moeder die maar 60 geworden is en stierf aan kanker maakte gebruik van een pruik. Niet voor thuis of voor onder vrienden te komen, wel om naar een feest te gaan of op bezoek in publieke plaatsen. En dat stond haar mooi. Ook al was het geen pruik van echt haar want dat kon ze zich niet permitteren. Nu kreeg ik een mail met het voorstel om mijn haar af te knippen voor pruiken betaalbaarder te maken voor kankerpatiënten.
http://www.think-pink.be/nieuws/ArtMID/8004/ArticleID/9099/Doneer-je-haar----Geef-om-Haar-info--instructies
Eerst twijfelde ik ... ik had namelijk mijn heel leven lange lange en soms super lange haren.
Alsof het zo moest zijn verscheen er dan plots een filmpje op facebook. Enkele vrouwen lieten hun hoofd kaal scheren om hun vriendin met kanker te steunen.
Awel ik ging mijn staart af laten knippen. En wel vandaag nog.

nu denken jullie vast ach 't is toch maar wat haar. Maar voor mij was het trillen op mijn benen toen de schaar erin gezet werd. en nog wel met een traantje er bij, niet omdat het haar weg was maar omdat ik het KAN! En nu voel ik mij BLIJ!

 
deze gaat in een enveloppe en hopelijk kunnen ze er wat mee.

 
en nu zie ik er zo uit.
Ik vroeg de kapper het zo te knippen dat ik nog een staartje kan maken als het te warm is.
Jullie vinden dit misschien niet echt kort.
Maar ik heb nog nooit korten gehad.
't is wennen.
Mijn mand vind mij een andere madam, net of hij vreemd gaat zegt hij.
is dat nu goed of niet....tja.
Ik kreeg al wel leuke reacties op facebook en morgen zo naar het werk. (studiedag morgen)
 
Voor zo'n doel moet je dus niet twijfelen hé. HAAR GROEIT TERUG HOOR!
dat is waar ik mij de hele avond al mee troost.
 
groeten Katrientje

22 opmerkingen:

  1. Goed gedaan, respect!
    En het resultaat mag er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief, en ik vind het best leuk staan, dat kortere kapsel!
    Ik had trouwens ooit eens een even lange vlecht en heb het toen het hele boeltje afgeschoren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe herkenbaar... ik had mijn hele lagere schooltijd 2 lange vlechten en in het eerste middelbaar moesten die er af... ik ben er toen ook niet goed van geweest. Maar ik moet zeggen het staat jou kei mooi dat kortere haar! Jouw staart wordt een pracht van een pruik! Zij maar zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, knap dat je dit durft! Je gaat zeker iemand blij maken hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ge zijt knapper nu ! En ge hebt een groot hart, haar is voor een vrouw toch een trots hé. Ons vake is ook net geen zestig geworden......ook kanker......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig van je! En het staat prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi gebaar heb jij gesteld naar al die kankerpatienten. Dat verdient een dikke pluim!
    Ik vind je nieuwe kapsel super maar ik kan begrijpen dat het even wennen is. Maar als het je kan gerust stellen. Het staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het ook al 2x gedaan, heel erg fijn he!
    Het ziet er nog heel goed uit zo hoor, heel leuk!
    Ik moet ook altijd een staart kunnen maken hoor, anders heb ik het snel te warm in mijn nek en daar kan ik niet tegen :-)
    Goed gedaan van je!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en nog maar eens bewondering voor jou. Jij doet aan zoveel goede doelen, amaai!!!

      Verwijderen
  9. Het kortere haar staat je heel mooi. Trouwens een prachtige foto ook!
    Ik snap wel dat het een grote stap is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi van jou met een mooi resultaat: je staat er heel goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb ook al es 30 cm gedoneerd zo, het voelde goed en heb sindsdien nooit meer lang haar gehad. Het is echt mooi bij jou hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga het terug laten groeien en wil het binnen twee of drie jaar (als het lang genoeg is) terug doen.

      Verwijderen
  12. Ik vind het prachtig wat je hebt gedaan! En dat kort coupje, zo kort is het ook niet, staat je wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waw, dat staat je echt heel goed ! Hele lange haren zijn misschien wel fijn, maar met een half lang kapsel (want kort kun je het nu zeker niet noemen) zie je er nóg frisser en jonger uit. Goed dat je die stap naar verandering voor het goede doel gezet hebt. Iedereen content :)
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zulk lang haar afknippen is een hele stap! Hartstikke goed van je. En deze lengte staat je hartstikke goed. Heel eigentijds en vlot.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi van je Katrien. En het staat je goed. Een tijdje geleden heb ik hetzelfde gedaan na een heel leven lang haar gehad te hebben. En het is idd wennen maar het zal snel weer groeien. Mijn man reageerde trouwens hetzelfde als jouw man, maar ondertussen ziet hij zijn "nieuwe vrouw" al even graag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat moedig van jou!! En je bent er echt echt hééééél mooi mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat lief, Katrien, dat je dat voor het goede doel doet.
    en Wat een grappige reactie van je man.

    Mooie foto en mooie vrouw, die zo zonder lang haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig gebaar!
    En ik vind uw kortere coupe veel frisser en mooier passen bij jou.....
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super, ik volg je verhaal helemaal, dat van mij is te kort, maar ik ken hier in mijn directe omgeving ook een aantal helden, ik ben heel fier op jou :)

    BeantwoordenVerwijderen