zaterdag 29 maart 2014

jurkje om te proberen

Dus ik ben aan het haken gegaan. Daar wil ik later nog over bloggen maar dat haken gaat niet zo snel als naaien hé.
Om het haken even te doorbreken maakte ik de rechte jurk uit SVDH.
Nu het vorige jurkje dat ik voor Linde maakte uit dat boek was haar carnaval jurkje. Ze draagt maatje 86 en ik maakte uit dat boek maaatje 92. En dat kon ze enkel aan zonder iets onder te doen. Dus probeerde ik nu maatje 98-104. En dat komt overeen met een maatje 92.
Om dat te proberen gebruikte ik onmiddellijk goede stof, ik dacht bij mijzelf als het nog te groot is kan het nog even de kast is.
Ze kan er nog even in groeien maar met een shirt onder past het nu al best.
Ons Linde was in goede bui. Ze poseerde met de mooiste glimlach die ze had.


Hier de foto's:

 
blinde rits

 
geel riempje is bias op elkaar gestikt.


 
groeten Katrientje

16 opmerkingen:

  1. Mohmohmoh wat een schatteke die Linde! En zo mooi in dat kleedje. Om op te eten!
    Knap gemaakt hoor! En wat ben je aan het haken?
    Fijne zondag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo mooi!! Ik heb ook net een kleedje gemaakt voor onze jongste maar daar was het poseren wel een beetje moeilijker mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi model!!! En dan bedoel ik je dochter hè. Jurkje is ook heel mooi maar met een lief kindje erin maakt het het helemaal af! Leuk stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En wat een schattig model!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo snoezig ... ik neem voor mijn 2,5jarige de 92 en doe aan de stofvouw van het bovenstuk er één cm extra bij.
    lieve meid in een super schattig jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar dan verleng je toch ook de rok? niet? ik vond die 92 enorm klein, totaal niet overeen komen met de confectie maten.

      Verwijderen
  6. Heel mooi, en wat een schatje is dat zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dat een schatje ! Mét een knap jurkje !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat doet Linde dat goed zo poseren. Het is een mooi jurkje geworden!
    Ze is echt om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, superleuk jurkje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje is ze toch!
    Het kleedje is echt prachtig Katrientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat patroontje past echt altijd hé en zeker op zo'n dochter met een stralende glimlach!!
    Enne, je hebt er een volger bij ;-)
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen