zondag 8 december 2013

winterkleedje.

Ik zag enkele testversies van een prachtig jurkje.
Bij company M. kocht ik het patroontje. De dame was zeer vriendelijk en nog diezelfde avond kwam het pdf patroon in de mailbox. Printen, plakken (wat ik niet tof vind) en naaien.
Mijn stofje kocht ik bij de stoffenfee en ik had er niet genoeg van. Dus er moest een oplossing.
Het word steeds kouder en daarom ging ik als onderjurkje panden een molton gebruiken. Ik puzzelde en puzzelde tot ik de voor en achterpand en zak er uit kon krijgen. (daardoor loopt aan de achterkant  de tekening niet door). en de mouwen maakte ik dan uit molton.

Beetje recycleren en beetje nieuw.
Hier het resultaat waar ik enorm blij mee ben.

 
rode paspel en rode knopen.
molton voering en mouwen
winter tafereel katoen van de stoffenfee.

 
Ik wil dat daar!!

 
Ik wil deze schoenen moeke!

 
Mijn eerste lakschoentjes mogen niet meer uit!
( hoewel ik de laarsjes liever zien bij dit kleedje)

 
Jurk is speelbaar.

 
Jammer van de tekening achteraan, maar had geen stof genoeg om te laten doorlopen.
 
fijne dagen
 
lieve groeten Katrientje
F

7 opmerkingen:

  1. Echt een tof model !
    Ook een tof fotomodel !
    En haha een kleuterjuf die niet van plakken houdt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik hou van plakken, maar niet van pdf patroontjes plakken. want ik wil er dan aan beginnen en dan moet ik eerste nog prullen alvoor ik patroon kan overnemen en dat duuuuurt dan zo lang hé. maar nu ik het heb zullen er nog volgen hoor.

      Verwijderen
  2. Lief!!!
    Ze is klaar voor de feesten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is nog zo mooi met witte mouwen, vind ik. Doet winters aan en is minder druk. Heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze staat er heel schattig mee....en ik verkies ook de rode laarsjes..;)

    BeantwoordenVerwijderen