zondag 9 november 2014

Herfst of winter?

Ik kocht een aangenaam warm gebreid stofje bij Pieke Wieke.
(had ik al gezegd dat dat voor mij het enige winkeltje is? tenzij ze niet heeft wat ik zoek)
Het model zat al in mijn hoofd.
Nu nog even tijd maken voor het uit te voeren.
Ook heb ik hier een nep leren jasje gekregen van een tante.
Dat ligt hier al enkele maanden en ik wou er graag iets uit maken.
Dus knipte ik wat accentjes uit het leren jasje.
Aan de schouders knipte ik uit het voorpand twee stukjes weg en verving ze door 
nep leren stukjes uit de jas.
Ik had graag dat het leer nog in het jurkje voorkwam.
Het is een herfstkleur maar het is echt een winter warm stofje.
Dus knipte ik een sneeuwvlok uit het jasje en zette ik het met goed draad vast op de jurk.
Een herfstig jurkje dat je ook in de winter kan dragen hihi.
alweer een boel foto's omdat ik niet kiezen kon.



kusje in de hand en blazen maar.



je ziet het niet al te goed, maar de ster is vastgezet met gouddraad.



hop naar het volgende naaiwerkje, haakwerkje of breiwerkje??
Voorlopig ben ik nog een sjaal voor daklozen aan het breien.
Ik zal zo'n acht bollen aan sjaals breien voor daklozen. 
Het geeft mij een goed en nuttig gevoel.

Groetjes Katrientje

19 opmerkingen:

  1. Dat is nu toch echt eentje om op te eten!!!! Zo een schattige pruts! En dat kleedje is helemaal mijn ding... stoer met dat nepleer! Tof jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zo mooi ! Het oranje staat haar prachtig en met dat leer ,net ietsje stoerder.
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi ! Pieke Wieke was er vandaag op het Stoffencircus in mijn woonplaats. ik zag dit stofje. Wij hebben er een mooi flanelleke gekocht voor een pyjama.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. superschoon Katrien, die sneeuwvlok maakt het echt héél prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi, zeker met die mooie leder accenten! Wat een knap madammeke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi hoor! Die combinatie van zacht en stoer, ik zie dat graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Diene laatste foto is toch mijn favoriet !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoveel foto's maar dat kan ook niet anders met zo'n mooi fotomodel toch? :-)))
    Ik vind dat je een schattig jurkje gemaakt hebt en het leer ook leuk gebruikt hebt. Knap gedaan. Ik ben ook aan het breien voor daklozen. Ze kunnen de sjaals goed gebruiken denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ongelooflijk schattig meisje!! En ook mooi jurkje natuurlijk ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar wat een schattig poppemieke !! Gewoon om te smélten, die foto's !
    En het kleedje is schoon - da zou ik zelfs nog willen dragen, zo'n modelleke ! Wel een "paar" maatjes groter dan hé hihi.. De sneeuwvlok erop maakt het gewoon af !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik maakte mij ook de bedenking dat ik zoiets zelf ook nog zou dragen hihi

      Verwijderen
  11. Das toch duidelijk, die ga later fotomode worden. Zo een schatje. En het jurkje is ook een schatje hoor ;-)
    grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een lief jurkje en het kleine meisje is ook schattig,maar wat mooi dat je voor daklozen breit laat je ze nog zien voor je ze weggeeft

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die sneeuwvlok is supertof gevonden! Welk patroontje gebruikte je? Toffe jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik gebruikte volgend patroon: https://www.etsy.com/nl/listing/83287491/new-cowl-neck-jumper-dress-and-sweater?ref=shop_home_active_13
      Maar dan wel de lintjes weg gelaten, de opening van de kraag groter gemaakt omdat de stof niet erg rekt en stukjes aan het voorpant afgeknipt om dan de leren lapjes eraan te zetten.

      Verwijderen
  14. Yep, uit die foto's valt gewoon niet te kiezen :-) Heel mooi gemaakt Katrien! Knap dat je die sjaals breidt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk warm jurkje ziet dat eruit en super bedacht, die 'leren' stukken!
    Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen